Uniform

Het uniform van Scouts Lint is een verplicht uniform, je draagt dit op alle vergaderingen, tenzij anders vermeld in het Kompas. Met het dragen van het uniform toon je dat je lid bent van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Een scout is hier fier op en draagt dus zorg voor zijn uniform.

Algemene regels zijn:

• Alle kledij die zichtbaar is, moet deel zijn van het Uniform.
  • Op officiële aangelegenheden als ceremonies, huwelijk, begrafenis,…wordt het hemd in de broek gestoken.
  • “Het uniform is geen prentenboek!” Dit wil zeggen dat oude jaartekens niet op de achterkant van het hemd worden genaaid. Het is wel toegelaten deze tekens onderaan het hemd te naaien zodanig dat deze niet zichtbaar zijn wanneer bovenvermelde regel van toepassing is. Dit teneinde de uniformiteit te bewaren.
  • Niet-scoutsgerelateerde tekens zijn evenmin toegelaten op het hemd.

Uniform

Hemd

Het hemd is bij alle groepen van Scouts en Gidsen Vlaanderen identiek. Op je hemd vindt je tevens ook de belangrijke informatie over je Groep, je jaarthema-badge, technieken-driehoekjes, beloftetekens, je totem, …

Broek

Je mag kiezen welke broek je aantrekt, zolang ze maar dennengroen is. Voor de meisjes zijn er ook groene rokken.

Das

Je das is ook een verplicht deel van het uniform. Bij ons is dat een donkergroen das met zandbruine rand. Op de das hoort ook een dasschildje met het groepsteken van OLV Ridders-Ten Bosch op. Een dasring is optioneel. (Das en dasschildje zijn beide verkrijgebaar bij de Groepsleiding)

Trui

De trui is optioneel. Welke trui mag je aan doen:

• De trui van Scouts en Gidsen Vlaanderen (Bruine trui met groene kap)
  • De oude, groene, wollen truien van VVKSM
  • De groene leidingstrui

T-shirt

Bij warm weer mag je je hemd of trui uitdoen of thuislaten. Je T-shirt moet dan wel die van Scouts en Gidsen Vlaanderen of van Scouts Lint zijn.

Hopper & tweedehands

Bij de Hopperwinkel kan je terecht voor alle delen van je uniform. Wij hebben ook zelf een tweedehands‘winkel’. Indien aanwezig kan je hier ook uniformstukken binnenbrengen, ruilen of kopen.

Onderstaande tabel geeft een overzicht van kledij die tot het uniform behoren. Artikelen in het groen zijn te verkrijgen bij de groep, rode moet je kopen bij de Hopper.

Das  € 7,50  Prijs van een minimum-uniform

• Kind: € 85