Welkom

Scouting

Als jeugdbeweging richt scouting zich naar kinderen en jongeren tussen 6 en 18 jaar. Bijna 75.000 jongens en meisjes zijn lid van SCOUTS en GIDSEN VLAANDEREN. Samen met hun leiding spelen en werken ze per leeftijdstak in één van onze 600 plaatselijke groepen in Vlaanderen. Daarmee is SCOUTS en GIDSEN VLAANDEREN de grootste scouts- en gidsenorganisatie van het land.

Scouts en gidsen leren samenleven in ploeg en steken hun handen uit de mouwen. Op kamp, op tocht en tijdens wekelijkse activiteiten leren ze samen met anderen kiezen en beslissen. Al doende leren ze ook hun plan trekken: vuurtje stoken, eigen potje koken, op avontuur. Scouts en gidsen houden van de natuur en zetten zich in voor elkaar en voor anderen. SCOUTS en GIDSEN VLAANDEREN wil in het kader van de vrije tijd bijdragen aan de opvoeding en ontplooiing van kinderen en jongeren; als individu, in groep en binnen de samenleving.

Scouts & Gidsen Vlaanderen – Lint

Scouts & Gidsen Vlaanderen bestaat meer dan 100 jaar, de scoutingdivisie te Lint heeft meer dan 75 zomers achter de rug! Scouts Lint werd opgericht in 1940 door Nor Willemsen. Jaarlijks groeien we, komen er steeds meer jongeren bij en gaan we steeds verder. Keer op keer gaat iedereen huiswaarts met een voldaan gevoel; jongeren amuseren zich, en komen telkens weer graag terug!

Scouting is méér dan enkel ‘s zondags kampen bouwen, technieken oefenen, jezelf vuil maken en spelletjes spelen. Het draait om vriendschap, het gevoel van samen te horen en sterk te staan. Wil je meer weten over onze werking, neem dan onze takwerking onder de loep.